Programma 2017

Opening

Opening van het congres

Dagvoorzitter Ronald Maas opent het congres.

Keynote

De toekomst van procesmanagement

Luister mee naar Dr. Ing. Pascal Ravesteijn als hij uitlegt hoe de rol van procesmanagement bijdraagt aan business transformatie en innovatie. Daarnaast zal op basis van wetenschappelijk onderzoek inzicht worden gegeven in welke bijdrage procesmanagement hier wel en niet aan kan leveren. 

Of wij het nu willen of niet technologische ontwikkelingen hebben een impact op de maatschappij en het bedrijfsleven. Ook in Nederland vinden er dagelijks transformaties plaats. Maar wat is de rol van procesmanagement en hoe draagt dit bij aan business transformatie en innovatie? En volstaat alleen aandacht voor Business Proces Management methodes en technieken in transformaties?

Keynote

Transformaties binnen de mobility- en zorgdomein

Sohrab Hosseini is CTO, Future Technologies Officer,  bij de organisatie Transdev. Transdev is in Nederland actief onder de merken Connexxion Openbaar Vervoer, Connexxion Taxi en Witte Kruis. Hij zal deze dag een presentatie geven over digitale transformatie binnen Transdev en het correcte gebruik van technologieën en de inzet van mensen. Doormiddel van concrete voorbeelden binnen Transdev.

Keynote

How Robotic Process Automation and Business Process Management can complement each other

Robotic Process Automation (RPA) is a technology quickly gaining traction. With RPA you configure software robots that mimic humans interacting with application. RPA can play a role in optimizing a process by automating parts of it. As such it is an adjacent topic to Business Process Management, that focusses on continuous business process improvement. In this presentation both RPA and BPM are discussed, how they relate to each other and how one can complement the other.

Aangeboden door IBM

Praktijkcase

Van data naar business value met process mining

Toen Gijs bij Essent Zakelijk kwam werken, ontbraken kerninzichten om het operationele proces aan te sturen. Hierdoor kreeg hij erg veel verzoeken binnen bij het team. Gijs is op zoek gegaan naar de innovatie om het benodigde inzicht te leveren en kwam uit bij Process mining. Door de juiste mensen bij elkaar te brengen heeft hij in relatief korte tijd veel waarde gerealiseerd door processen significant te verbeteren. Gijs zal zal met ons delen hoe hij dit gerealiseerd heeft en welke lessen hij heeft geleerd!

Exclusieve Round Table

Procesverbetering door Robotic Process Automation: onbegrensde mogelijkheden! Of toch niet?

Met robotic proces automation (RPA) worden administratieve bedrijfsprocessen met repeterende (menselijke) handelingen geautomatiseerd. Het biedt uw organisatie als het ware een veelvoud aan virtuele assistenten. De mogelijkheden van RPA, waaronder multichannel inputmanagement, lijken eindeloos maar zijn ze dat ook? Tijdens deze ronde tafel gaan we graag met u de discussie aan. Door middel van een aantal stellingen onderzoeken we samen:

  • Waar de “quick wins” te behalen zijn
  • Welke handelingen geschikt zijn om te robotiseren en welke niet
  • Of repeterende handelingen in elk denkbaar proces te vinden zijn
  • En de balans tussen de klantbeleving en operational excellence

 

Deze ronde tafel is op basis van uitnodiging. Wanneer uitgenodigd kunt u deelnemen aan deze sessie en u inschrijven om met concrete handvatten rondom RPA naar huis te huis te gaan.


Break-out sessie

Slimme procesoptimalisatie? Laat data het verhaal doen...

Ontdek hoe Bilfinger door toepassing van intelligente analyses van procesdata, die al aanwezig is binnen het bedrijf, onnodige kosten en onzekerheid minimaliseert in een grootschalige ERP initiatief. Zie en ervaar hoe Signavio transactionele data (ERP, CRM,...) inzicht geeft in de afwijking van operationele processen binnen de geplande processen. Bilfingers’ data schijnt licht op de huidige operationele varianten, met fouten en vertragingen!

Break-outsessie

Pull the plug on outdated legacy systems without impacting your core business

If you have a running BPM suite or developed an inhouse system based BPM solution chances are that changing to another BPM solution becomes daunting and practically impossible without jeopardizing your businesses bottom-line. Verne Business Excellence is continuously improving their market-leading insurance automation platform. In a new wave of innovations Verne started the replacement of their existing workflow-engine with an open source solution that uses open standards. This solution is as flexible as custom software, reliable as a monolith suiteand avoids a future lock-in risk, allowing you to adapt with the market. 

Break-out Sessie

Maak klantbeleving een feest van iedereen

De wereld verandert steeds sneller. De digitale transformatie is in volle gang en dat heeft een grote impact op de manier waarop je klant door je organisatie heen reist. Met alleen goede producten en diensten onderscheid je je tegenwoordig niet meer als organisatie. De klant wil beleving, waarbij het gaat om het waarmaken van je merkbelofte en het voldoen aan de steeds sneller veranderende klantbehoefte.

Wij zien dat klantbeleving te vaak een taak is van de sales- en marketing afdeling. Op basis van praktijkvoorbeelden laten we zien hoe je een klantgestuurde procesorganisatie efficiënt en effectief inricht zodat klantbeleving een feest van iedereen wordt!”

Break-outsessie

Smart Process Automation with Ground lion: Best Practices

Organisaties die volledig digitaal willen werken kunnen niet zonder het goed structureren van hun informatie en automatisatie van het werk op die informatie in best-practices. Ground lion automatiseert oplossingen op maat in de industrie en overheid via een low-code platform. Ground lion biedt een modern alternatief, gebaseerd is op moderne web technologie, open standaarden en waarbij gebruiksvriendelijkheid centraal staat. Via praktijkvoorbeelden tonen we hoe we low-code slimme procesautomatisatie brengen.

 

Keynote

Succesfactoren bij digitale transformatie

De IT-agenda is ongelooflijk ambitieus in het tijdperk van digitalisering. Hoe kunnen we én enorm versnellen in de continue verbetering van onze diensterlening aan klanten én nieuwe technologieën introduceren én als totaal bedrijf zorgen voor een veel efficiëntere levering tezamen met off-shore partners in India. Als mede-verantwoordelijke van deze digitale transformatie ervaar ik dagelijks wat het belang is van sneller reageren op wat klanten van ons vragen en verwachten. Wat is feitelijk de essentie van zo’n transformatie?

Break-outsessie

De menselijke onderstroom bij digitale transformaties

Mensen en organisaties in beweging krijgen en echte groei laten ervaren. De passie bij medewerkers en bezieling in organisaties aanwakkeren. Dat is de passie van Hans als systemisch organisatieadviseur en –coach. Door jarenlange ervaring als adviseur en (interim)manager op het snijvlak van business en IT bij organisaties als Accenture en het CBR, en de laatste jaren vaak gedreven door de digitale transformatie, heeft Hans zich als verandermanager bij complexe business en IT-transformaties bekwaamd in systemisch leiderschap en - organisatieontwikkeling. Systemisch werk is een krachtig instrument om knelpunten in de onderstroom helder te maken en organisaties en mensen in beweging te krijgen. Aan de hand van een aantal cases zal Hans het publiek een hands-on ervaring meegeven die deze kracht helder en voelbaar maakt.

BPTcafé 1: Stelling: Nu in veel kennis-intensieve organisaties processen door digitalisering niet zichtbaar meer zijn, vraagt business transformatie (vanuit klantwaarde) andere bouwstenen dan procesdenken

Lang zijn processen en procesdenken een strategische thema is geweest. Bijkomend zijn de allerlei governance vraagstukken die hieraan verbonden zijn. Met de verdere digitalisering worden processen als zodanig nog minder tastbaar en zullen we op andere manieren gaan sturen op klantwaarde. Wat is dan het belang van denken in processen om business transformatie succesvol vorm te geven?

Aan deze round table kunt u alleen deelnemen als u zich van te voren heeft aangemeld. 

BPTcafé 2: Stelling: Mass customization’ in de digitale dienstverlening! Om telkens klantbeleving op maat te kunnen bieden moet het proces zo generiek mogelijk gehouden worden

Succesvolle flexibele organisaties hebben bij het inrichten van hun wendbare bedrijfsvoering goed moeten kiezen op welke aspecten voortdurend veranderingen mogen plaatsvinden, en waar de dragende muren moeten staan. Het procesdenken lijkt wel in een verdomhoekje te zitten. Maar zonder proces geen actie, geen reactie op gebeurtenissen, geen orchestratie, geen toegevoegde waarde, geen kapstok voor geautomatiseerde beslissingen (inderdaad steeds meer op basis van wat geleerd is uit data). Het proces moet staan als een huis! Met een paar slim gekozen dragende muren, en daartussen maximale ruimte voor wendbaarheid in aanpasbare bedrijfslogica.

Aan deze round table kunt u alleen deelnemen als u zich van te voren heeft aangemeld. 

BPTcafé 3: Stelling: Door uw processen te snoeien, uw businessrules te rooien, en in de ontstane ruimte beslisboompjes te planten, zult u veel beter in staat zijn met uw klanten of uw burgers in hun wijde wereld te communiceren!

Klanten en relaties, noch producten en diensten laten zich in uw organisatie goed representeren in rules en processen. Al helemaal niet, als die in de nog wat onvolwassen functionaliteit van de huidige ICT geperst moeten worden. Dat is jammer. Maar het kan beter: met beslisbomen. Die groeien echt tot in de interactiehemel. (Echt!) En passen toch in uw computer. In uw casussen laat ik u snoeien: beslissingen, risico’s, data, algoritmen en machines. En laat ik u planten: afwegingen, kansen, waarnemingen, argumentatie en mensen.

Komt dat zien, want zien is geloven!

(Dragen van werkhandschoenen aanbevolen.)

Aan deze round table kunt u alleen deelnemen als u zich van te voren heeft aangemeld. 

Interactieve sessie

BPTcafé 4: Stelling: Digitale transformatie bestaat niet!

Er is eigenlijk geen eenduidige definitie over wat Digitale Transformatie nu echt inhoudt. De een heeft het over een zakelijke transformatie waarbij technologie een belangrijke rol speelt. De ander heeft het meer over bedrijven die digitale middelen inzetten om de klant, personeel en leveranciers te ondersteunen. Weer een ander spreekt over ‘Disruptive Innovations’. Kortom is het niet gewoon een trend? Zijn we er eigenlijk al mee bezig? Waarom doen we dit eigenlijk? Is het niet gewoon meer klantgericht zijn/worden? Heeft het wel een doel? Graag nodig ik jullie uit in mijn zoektocht!

Let op: deze sessie kunt u alleen volgen op voorregistratie

Inspiratiesessie

Strategie = Executie, waar begin jij?

Dat is de belangrijkste bedrijfskundige vraag van deze tijd. Die menig bestuurder, professioneel en kwaliteitsmanager slapeloze nachten oplevert. Jacques Pijl neemt u mee in de belangrijkste succesfactoren van moderne strategie-executie en innovatie. Hij put uit het recent verschenen ‘Strategie = Executie’. Met veel interactie en vooral veel praktische handvaten.

Elke 5e inschrijving voor Business Process Transformation 2017 krijgt het genomineerde boek ‘Strategie = Executie’, welke is op te halen op de congresdag!

Award uitreiking

Uitreiking Award Proces Innovator van het Jaar!

In de voorzomer van 2017 hebben de juryleden van het BPM-Forum diverse innovatie & digitale transformatie cases bestudeerd en beoordeeld. De bestudeerde cases hebben allemaal een uniek proces doorlopen en worden aangejaagd door de diverse proces innovators. Na de zomer van 2017 hebben de juryleden een vijftal cases genomineerd, waarna er twee procesinnovators overbleven.
Op het Business Procestransformatie congres zal de winnend proces innovator van het jaar in het kort zijn/haar verhaal doen.  

Ook Proces Innovator van het Jaar worden? Meldt u aan via nlinfo@bpm-forum.org en wie weet staat u op het podium in 2018!